jueves, 31 de mayo de 2007


No es pot mostrar la imatge http://media.eresmas.com/biblioteca/img/estilisimo/AR54ALERGIA.jpg, perquè conté errors.


Moltes vegades la incorporació dels ordinadors a les aules presente problemes pel fet de que no es sap ben be com adaptar algunes de les noves tecnologies a les finalitats i objectius educatius que es vol aconseguir.

La tecnologia s’ha d’incorporar en la pràctica habitual de l’aula; la institció escolar és essencial en la integració de les NTIC.

Són quatre els requisits que influeixen en la integració de l’ordinador en l’ensenyament:

-l’equipament

-la formació del professorat

-la integració curricular

-l’adequació de l’entorn.

Les NTIC han entrat a moltes escoles sense que es donara la preparació adequada: els mestres no estaven formats per fer us d’elles i tal vegada l’espai tampoc era el més adequat. És impensable ignorar les noves tecnologies i per això les hem de fomentar a les aules, pel contrari estaríem negant-se a deixar de formar als alumnes en una parcel·la important i necessària en les seues vides.

El que s’hauria de fer per part dels mestres és conèixer els diferents programes que estan al nostre abast, fer una selecció dels mateixos i oferir als xiquets els més adequats per tal que puga aprendre a través de l’ordinador alguns continguts específics.

I on posem l’ordinador? És convenient deixar un ordinador en cadascuna de les aules o ficar un aula comuna a tots i quan necessitem alguna cosa desplaçar-nos fins allí. S’ha de dir que els dos tipus d’espais condicionen l’ús que es fa de l’ordinador. El fet de tenir un aula d’ordinadors condicione molt l’organització i planificació de les classes en tota l’escola per tal de no coincidir. I que passa si estas fent el projecte de les papallones i necessitem aconseguir fotos? Tal vegada en els llibres de la classe no tenim la informació que busquem.... i si no tenim hora a la sala d’ordinadors potser no puguem apropar-se a buscar la informació que ens interessa.

És evident que quan més accessibles estiguen els materials, més ús es farà d’ells. en algunes escoles s’opte per portar a l’aula ordinadors portàtils.

Lo ideal seria poder tenir les dos coses: per una banda un ordinador a l’aula (com a mínim) i a banda que a l’escola hi haguera una sala d’ordinadors a la que pugueren accedir totes les classes.

Un altre aspecte que hem de tenir en compte es quin us fem de l’ordinador: com una experiència especial o puntual, o com un instrument al que podem accedir sempre que vullguem per fer les diferents funcions que ens permet: buscar informació, jugar, conèixer les notícies del dia...

Internet constitueix en l’actualitat una bona font de recursos per a l’ensenyament. Per a l’educació infantil existeix una gran varietat de recursos educatius sobretot dirigit als xiquets de 3 a 6 anys. Ja existeixen programes educatius per a treballar per exemple les taules de multiplicar. Un dels recursos més valuosos i que és molt conegut és el clic, en aquest programa trobem multitud d’activitats a l’abast de tot el món.

No hay comentarios: